Google se plíživě a pomalu dostává k monetizaci místního vyhledávání. Představil tak své reklamy místního vyhledávání v roce 2017, které dávaly reklamy do místních balíčků, a začal dávat také reklamy do místních vědomostních panelů zhruba před dvěma lety. Nyní, společnost začíná ukazovat konkurenční reklamy na profilech místních podnikatelů. 
 
Umístění „místní kampaně“.
 
Součástí místních kampaní jsou reklamy, které jsou navrženy k tomu, aby poháněly návštěvy pro místní podnikatele a lokace obchodníků. Tyto plně automatizované jednotky se objevují napříč všemi majetky GOogle, což zahrnuje vyhledávání, mapy, GDN a Youtube.
Nemůžete si zaplatit za odstranění.
 
Diskuze ohledně této reklamní jednotky na Twitteru jej označuje za místní vědomostní panel, avšak technicky se jedná o profil místního podnikatele. Jsou tu také spekulace o tom, že GOogle se snaží připravit podnikatele k tomu, že aby odstranili konkurenční reklamy, budou si muset připlatit. Avšak potvrdil jsem si u GOogle, že podnikatelé nebudou tázáni nebo nebude po nich požadováno, aby si připlatili za to, že budou tyto reklamy odstraněny.
 
V dubnu GOogle hostoval průzkum majitelů firem, do kterého se zapojily také jiné agentury, kde se ptal na potenciální budoucnost funkcí a možností pro velké podnikatele.  Tohle byl test a většina z těchto věcí pravděpodobně nebude nijak zhmotněna. Ovšem, jedna z předkládaných položek na seznamu byla „získávat vodítka z profilů konkurentů“.
 
Tato reklamní jednotka výše není danou předkládanou funkcí, avšak je konzistentní s ideou. Většina z reakcí místního SEO a konverzací ohledně tohoto následuje Fisherův originální tweet a je kritická k tomuto kroku.
 
Lidi, se kterými jsem mluvil o tomto tématu v místní SEO komunitě, se cítí obecně tak, že GOogle by neměl dávat reklamy přímých konkurentů na jejich byznys profily. Dále, někteří také argumentují tím, že to může zmást některé spotřebitele, kteří se můžou  dívat na specifické podniky. ¨
 
Proč by nás to mělo zajímat.
 
Je tu jisté vnímání toho, že GOogle My Business profily jsou „vlastněny“ firmami. Avšak tato idea není vůbec správná, všechno je to vlastnictví GOogle, stejně jako Facebook vlastní a kontroluje místní Facebookové stránky. Tohle je něco, v čem by měly podniky vystřízlivět. Avšak Google také musí být ohleduplný a neměl by příliš agresivně monetizovat místní vyhledávání. Někteří SEO uvádí tohle jako příklad.
 
Pravděpodobně je lepší, že podnikatelé nemohou platit za to, aby se odstranily tyto jednotky reklam, protože by to mohlo být vnímáno jako jistá forma „výpalného“, něco, z čeho je viněn Yelp – jeho inzerenti nemají konkurenční reklamy na svých profilech.