Někteří vývojáři a vydavatelé jsou opravdu vynalézaví a přicházejí stále s novými způsoby, jak donutit uživatele nakupovat v jejich e-shopu nebo číst jejich články. Takovým případem je i využívání událostí, které se v posledních týdnech stalo populárním a nabízelo jednoduchý způsob, jak informovat potencionální klienty o nových akcích a nabídkách.
 

 
Googlu se ale tyto praktiky nelíbí a vydal varování, které osvětluje možnosti použití událostí a upozorňuje na možné důsledky v oblasti SEO optimalizace.
 
Jak taková penalizace probíhá? Zaměstnanec Googlu zpozoruje porušení podmínek událostí a web manuálně označí. Web pak automaticky ztratí pozice ve vyhledávání a v krajních případech z něj může být i zcela vyloučen. Informace o tom, zda byla Vaše webová stránka označena, naleznete v Search Console Account, kde se Vám zobrazí upozornění se všemi informacemi.
 
Ačkoli je takovéto zneužívání trestáno již delší dobu, vypadá to, že se Google rozhodl výrazněji zakročit a udělat přítrž všech vývojářům, kteří se snaží vytvářet profit za každou cenu. Možností, jak zviditelnit slevové nabídky a různé výhody je přitom mnoho a není tak potřeba využívat nástroje, které k tomu nejsou určené. Ostatně v případě odstranění z vyhledávání mohou být následky katastrofální a mohou zcela zničit i několik let budovanou pozici.
 
Jak si můžeme všimnout, trendem posledních měsíců je čím dál větší zaměření se na hříšníky a jejich následné trestání, které má pomoci zlepšit zkušenost uživatelů a nabídnout jim vyrovnaný ekosystém, ve kterém najdou, co potřebují a to co nejrychleji. Podle výsledků se to Googlu daří a to díky rekordní návštěvnosti i dlouhodobé dominanci na trhu, kdy ostatní konkurenti jsou výrazně pozadu.